omArm Enschede
follow-up

Stop Armoede 053 krijgt door media-aandacht flink wat nieuwe sponsoren erbij

4 december Foto: Lars Smook

Sociale media zijn zo slecht nog niet. Het voorbeeld: Evelien van Hattum van Stop Armoede 053. Door een video die 1Twente over haar initiatief maakte en op Facebook deelde, sloten binnen twee dagen een flink aantal nieuwe mensen zich aan bij het initiatief van Evelien.

Door Laura Ratering

1Twente maakte afgelopen zaterdag een reportage over het initiatief van Evelien. Haar actie helpt mensen die in armoede leven met kleding, speelgoed of voedsel. Wie goederen overheeft, mag ze op de facebookgroep zetten waarop het team van Stop Armoede 053 de giften verloot.

De video heeft zo veel publiciteit opgeleverd dat Evelien en haar team de afgelopen twee dagen druk bezig waren met het verwerken van de nieuwelingen. "We hebben op dit moment 47 nieuwe leden in de groep", zegt Evelien. "Daarvan zijn twaalf die al hebben gesponsord."

Energie

Haar energie om dit werk te doen, haalt Evelien uit haar eigen verleden. Opgegroeid in Pathmos, weet ze wat armoede betekent. Het ‘Pathmoskind' geeft zelf aan kracht uit haar kinderjaren te putten. Juist die kracht wil ze delen met mensen en families die het niet zo breed hebben.

“Wij houden op 16 december bijvoorbeeld een kerstavond voor minima-gezinnen bij Fellini's", licht Evelien toe. Twee bedrijven sponsoren cadeautjes voor de kinderen en het personeel van Fellini's werkt die avond vrijwillig. En ja... de glimlach van de kinderen op die avond geeft me gewoon ontzettend veel kracht."

Meer informatie over de kerstmiddag bij Fellini's via: https://bit.ly/2PbUkCz

Luister hieronder naar het interview met Evelien, waarin ze meer over haar organisatie vertelt.